Käytännön ohjeita luistelukouluun

Jäähallille kannattaa saapua noin 15 minuuttia ennen luistelukoulutunnin alkua, jotta ehditte vaihtaa varusteet rauhassa. Oikean pukukopin löydätte pukukopin oveen kiinnitetyn ryhmän nimilapun avulla.

Luistelukoulutunnin alkaminen

Luistelukouluohjaaja kerää luistelukoululaiset jonoon kopissa. Jäälle mennään yhdessä. Jäälle ei koskaan saa mennä ilman ohjaajan lupaa tai huoltoportin ollessa auki. Jäälle ei myöskään missään nimessä saa tulla kengät jalassa!

Tunti aloitetaan yhteisellä alkuleikillä. Tunnilla kerrataan vanhaa ja opetellaan uusia asioita leikin lomassa. Jos haluatte lisätietoja tuntien kulusta, olettehan yhteydessä lapsenne ryhmän ohjaajaan. Ohjaajien kuvat ja nimet löytyvät täältä.

Tuntien seuraaminen

Vanhemmat voivat seurata tunnin kulkua katsomosta. Tuntia ei saa seurata vaihtoaitiosta, sillä vaihtoaitioon kulkeutuu kenkien mukana hiekkaa, ja se vaurioittaa urheilijoiden luistimia. Huomioittehan ystävällisesti myös, että tunnin seuraaminen kaukalon laidalla häiritsee jäällä tapahtuvaa toimintaa.

Tunnin jälkeen ohjaajat saattavat oman ryhmänsä koppiin. Vanhemmat voivat tulla hakemaan luistelijansa kopista.