Psyykkisen valmennuksen apuvälineitä ja yhteistyötä

7.2.2023

Yhteistyössä upean ammattilaisen Petronella Seppälän kanssa, olemme luoneet psyykkisen valmentautumisen tueksi kehon ja mielen huoltoon, rentoutumiseen sekä itseluottamuksen vahvistamiseen liittyvät äänitteet urheilijoidemme käyttöön.

Petronella Seppälä on sairaanhoitaja YAMK, joogaopettaja ja asiantuntijakouluttaja, jolle mielen hyvinvointi on sydämen asia. Hänen yrityksensä Omat askeleet tarjoaa erilaisia hyvinvointia edistäviä palveluita.
"Innostuin heti, kun minuun oltiin yhteydessä. Urheiluseuran merkitys ihmisen hyvinvoinnille on suuri. Lisäksi lapset ja nuoret ovat aina olleet minulle tärkeitä - se, että minua pyydettiin mukaan auttamaan psyykkisen valmennuksen kokonaisuudessa ja jakamaan tietouttani, on valtavan palkitsevaa." Petronella kertoo.

Petronellan oma lajitausta on myös taitoluistelussa - hän on päätoimisten valmentajiemme Maijan ja Tian vanha seurakaveri ja asiantuntijavalmentajamme Maaret on valmentanut Petronellaa hänen luistelu-urallaan. Petronella toimi muutaman vuoden myös valmentajana, jolloin hänen vastuuryhmässään luisteli valmentajamme Nina. Paljon ihania kohtaamisia nähtiin siis Ylöjärven jäähallilla.

"Tuntui tosi hyvältä vuosien jälkeen palata tuttujen ihmisten ja lajin pariin sekä lähteä yhdistämään osaamistamme. Oli ihanaa päästä myös ihan paikan päälle tapaamaan nuoria urheilijoita ja aistimaan heidän hyvää fiilistään." Petronella jatkaa. "Mindfulness-tyyppinen harjoittelu on tutkitusti tehokasta ja hyödyllistä ihan kaikille, myös urheilijoille. Arvostan sitä, että psyykkinen harjoittelu otetaan seurassa tosissaan ja siihen panostetaan arjessa päivittäin. Jäähallilla oli aistittavissa hieno ilmapiiri valmentajien ja luistelijoiden välillä ihan pienistä aloittelijoista edistyneisiin urheilijoihin asti.”

Kiitos antoisasta yhteistyöstä Petronella!